مزاياي شبكههاي اجتماعي۱) بدونپول: مياقتدار خاطرنشان كرد به طور تقريب همگي شبكههاي اجتماعي به صورت مجاني در مشت طراحي سايت در مشهد كاربران تمام دنيا قرارگرفته و براي ساخت و ساز يك تجارت در اين محيط نياز به صرف هزينه نخواهيد بود.
۲)امكان تعامل با بازديدكنندگان: از آنجايي كه ارتباطات يكياز اهداف اصلي به وجود داخل شدن اين شبكههابوده، واحد سنجش تعامل افراد با يكديگر در آن ها بسيار بالاست كه اين يكي از نقاط قوت محسوب ميشود.
۳)تبليغات: همانگونه كه گفتيم، تعداد كاربران در اين شبكههاي مجازي روز آپ ديت در در حال حاضر ارتقا مي باشد وامكان تبليغ بين تعداد زيادي از افراد قطعا بازخوردهاي نه خواهد داشت.
۴) عدم نياز به دانش فني: نسبتاً كليه افراد طراحي سايت از كوچك و والا، پير و جوان و زن و مرد بضاعت استعمال از اينشبكهها را خواهند داشت و خيلي زود امكانات و قابليتهاي آنان را پيدا ميكنند.
معايب شبكههاي اجتماعي۱) عدم جلب اعتماد: ضمن ساخت و ساز سهولت در بيزنس آنلاين، اعتماد كردن به افراد دراين شبكهها مشقت بارمي باشد به اين دليل كه قابليت كلاهبرداري بسيار بالاتر هست.
۲) عدم قابليت و امكان مجموعه بندي توليد ها: فرقي نميكند كسب و كار شما فروش مال باشد يا ساختوساز محتوا ياهر نوعي ديگر. در شبكههاي اجتماعي امكان دسته بندي كردن مطالب خود را نخواهيد داشت و بي نظمي درآن موج ميزند.
۳) متصل نبودن به درگاه بانكي: يكي مزيتهاي خريد آنلاين درگاههاي بانكي است كه به صورت آنلاينقابليت پرداخت هزينه وجود دارد البته پرداخت در شبكههاي اجتماعي به دليل عدم اتصال بدين درگاهها،پرداخت به صورت حضوري يا كارت به كارت صورت ميگيرد.
۴) فيلترينگ: هيچ شبكه اجتماعي از چنگ فيلتر در پشتيباني نيست و با توجه به فيلتر روز افزون آن ها در درونمرزوبوم، قابليت و امكان نابود شدن كسب و كار شما نيز وجود خواهد داشت!
۵) كوچ به ديگر شبكهها: معمولا عمر شبكههاي اجتماعي كوتاه است و بعداز چندسال، خيل عظيمي ازكاربران آنها به شبكههاي جديد كوچ خواهند كرد كه اين به معني تلف كردن مشتري و بازديدكننده خواهد بود.
۶) مديريت دشوارتر: مشكلات اين شبكهها در مسئله كسب و كار اينترنتي محدود به موارد نقل شده نيست.به عنوان مثالي ديگر قابليت مدير و گزارشگيري از سفارشات وجود ندارد و مي بايست اينكار به صورت دستي وسنتي اعمال گيرد.
وبسايتوب سايتها عمر وقت گيرتري نسبت به رقباي خود يعني شبكههاي اجتماعي دارند. در طي امسالها افراداز وب سايتها در موضوعهاي گوناگوني استفاده كردهاند. اخبار روز فقيه را منتشر كردند، توليد ها خود را بهفروش گذاشتند، خدمات ارائه دادند و… وبسايت نيز مانند شبكههاي اجتماعي معايب و مزاياي مختلفيدارااست كه در ادامه آنان را معرفي ميكنيم.
وبسايت يا شبكههاي اجتماعي؟
مزاياي سايت۱) اعتبار: همانطور كه در نوشتهيعلمي «چرا بايستي وبسايت داشته باشيم؟» اشاره كرديم، داشتن وبسايتبه بيزنس شما اعتبار ميبخشد و همين امر سبب جلب پشت گرمي مشتريان شما خواهد شد. همچنينبا دريافت علامتهاي اتكا تجارت الكترونيكي مثل «اي علامت» ميتوانيد اتكا افراد را به خود و استخراج وكارتان جلب كنيد.
۲) امكان دسته بندي: برخلاف شبكههاي اجتماعي، شما ميتوانيد در وبسايت خود با ساخت و ساز مجموعه، صفحه ونوشتهها به محتواي خود نظم ببخشيد تا هم خودتان و هم كاربران سايتتان سردرگم نشوند.
۳) جستجو: يكياز كاربرديترين ويژگيهاي وبسايت، وجود نوار جستجو ميباشد كه با به كار گيري از آن و سرچكلمات كليدي ميتوانيد به نتيجه ها دلخواه خود هر چه سريع تر دست پيدا نمائيد.
۴) اتصال به درگاه بانكي: شما ميتوانيد تارنما خود را به سادگي به درگاههاي بانكي بدون واسطه ياغيرمستقيم متصل كنيد و در سريع ترين فرصت ممكن به پول خود برسيد و از ريسك كلاهبرداري نيز معدود فرماييد.
سه شنبه ۱۵ فروردین ۰۲ ۱۰:۱۰ ۱۰ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است