اهميت روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت

در اين وبلاگ به توضيح نحوه طراحي سايت مي پردازيم.

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۴

اهميت روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت

۲۳ بازديد


در پي چك مسائل مرتبط با پباده سازي و فعال سازي طراحي سايت وبسايت ، درين نصيب از گروه مقاله ها صفر تا صد وبسايت ها ، قصد داريم تاثير و اهميت رعايت اصول روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت را ذكر كرده و 9 رنگ مهم كه در پباده سازي گونه هاي سايت ها ، بيشتر به فعاليت ميروند را نيز از جنبه روانشناسي چك كنيم.


پي بردن اين زمينه مي‌تواند نقش بسيار متعددي در جذب استفاده كننده داشته باشد و در تبديل استفاده كننده به مشتري نيز تاثير چشمگيري دارااست. پس در‌حالتي كه مي‌خواهيد يك سايت حرفه‌اي و مطابق با اصول ساخت سايت داشته باشيد اين مقاله را ابدا از دست ندهيد.
رنگ‌ها بسيار قدرتمندند و به همين استدلال ميباشد كه دقت به روانشناسي رنگ ها در ساخت وب سايت بيهوده نخواهد بود. رنگ‌ها خير‌صرفا بر احساسات اشخاص، بلكه بر همت آن ها نيز تأثير ميگذارند. در لحاظ دريافت كردن اصول روانشناسي رنگ‌ها در ساخت سايت قادر است به تقويت مارك شما، تشويق استفاده كننده به خريد و حتي پند بازديدكنندگان به اجرا اقدامات خاص در وبسايت شما ياري دهد. در شرايطي كه مي خواهيد وب سايت خويش را براساس اصول روانشناسي رنگ ها پباده سازي فرماييد، اين مقاله را از دست ندهيد.
چرا رعايت اصول روانشناسي رنگ ها در ساخت وب سايت اهميت متعددي داراست؟مطالعات آرم مي دهد كه عموم در بازه مجال 90 ثانيه يا اين كه حتي كمتر از آن، تصميم ميگيرند كه محصولي را دوست داشته باشند يا اين كه خير. از سوي ديگر 90 درصد اين تصميمات، صرفا براساس رنگ ميباشد. همينطور پژوهش ها نماد مي دهد كه رنگ ميتواند تشخيص و آشنايي مارك را تا 80 درصد ارتقا دهد.
به اين ترتيب تصادفي وجود ندارد كه اكثري از كانال‌هاي اجتماعي دوست داستني مانند فيسبوك، توييتر، لينكدين و تامبلر، دارنده لوگوي آبي‌رنگ مي باشند. اين رنگ لوگو در بين برندهاي مطرح تكنولوژي نيز چشم مي گردد. با اين وجود، فراموش نكنيد كه رنگ آبي رنگ براي هر وبسايتي مطلوب وجود ندارد.
در شرايطي‌كه متوجه گرديده‌ايد كه روانشناسي رنگ ها در طراحي وب سايت چه گونه بر اشخاص تأثير مي گذارد، ميتوانيد با امداد اين مقاله مطمئن گرديد كه رنگ‌هايي كه شما در پباده سازي سايت تان بكار مي‌بريد، به جاي اين كه عليه شما باشند، به عايدي شما مي باشند.
بياييد با هم نگاهي به اصول اول‌ي روانشناسي رنگ ها در طراحي وب بيندازيم:


روانشناسي رنگ قرمز رنگ در طراحي وب سايترنگ قرمز‌رنگ، در واقعيت مي تواند ضربان قلب اشخاص را ارتقاء دهد و سبب ساز خواهد شد كه سريع‌خيس نفس بكشند. قرمز‌رنگ با شهوت، هيجان، علاقه، انرژي و تكان همپا ميباشد. همينطور ممكن ميباشد در برخي از اشخاص تداعي‌هاي بالقوه منفي براي مثال مبارزه، خشونت، حريق، خشم و خطر را نيز به ياور داشته باشد.
چه وقتي از رنگ قرمز‌رنگ استعمال كنيم؟از قرمز رنگ تحت عنوان رنگ پررنگ براي جلب دقت استفاده كننده به بخشي خاص يا اين كه ساخت‌و‌ساز هيجان استعمال فرماييد. قرمز رنگ قادر است براي كسب‌وكارهايي در باب طعام، مد، سرگرمي، ورزش، بازاريابي، تبليغات، سرويس ها اورژانس و حفظ‌هاي بهداشتي موثر باشد.

رنگ‌ها در زبان آلمانی همچون سایر زبان‌ها، نقش مهمی در بیان احساسات و توصیف اشیاء دارند. این زبان نیز مانند زبان‌های دیگر دارای واژگان متعددی برای توصیف رنگ‌هاست. به عنوان مثال، "روز" (Rot) برای قرمز، "بلو" (Blau) برای آبی، "گلب" (Gelb) برای زرد و "گرون" (Grün) برای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین واژگان دیگری مانند "شوارتس" (Schwarz) برای سیاه، "وایس" (Weiß) برای سفید و "براون" (Braun) برای قهوه‌ای نیز وجود دارند.

 

همچنین، در زبان آلمانی می‌توان از این رنگ‌ها به عنوان صفت‌ها نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، "یک چادر قرمز" معادل "Ein roter Mantel" است. این ویژگی این زبان نشان از انعطاف پذیری و ثروت زبانی آن دارد. همچنین، در ادبیات و شعر آلمانی، رنگ‌ها برای ایجاد تصاویر زیبا و انتقال احساسات به کار می‌روند، و این موضوع نشان از اهمیت فرهنگی و هنری رنگ‌ها در زبان آلمانی دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.