لايت باكس در طراحي سايت چيست و چه كاربردي دارد؟

در اين وبلاگ به توضيح نحوه طراحي سايت مي پردازيم.

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۴

لايت باكس در طراحي سايت چيست و چه كاربردي دارد؟

۱۱ بازديد


مطمئنا براي شما هم يش آمده ميباشد كه در هنگام كاوش و بازديد يك تارنما، ناگهان يك پنجره براي تان گشوده مي‌شود كه دربردارنده تصوير جالب و يا اين كه يك پيام تبليغاتي ميباشد و به شما در عوض ورود آدرس اينترنتي تان، تخفيف وسوسه انگيزي سفارش ميدهد. اين پنجره به عبارتي Light Box ميباشد. در واقعيت لايت Light Box تكنيك و ترفندي ميباشد كه اكثري از طراحان اينترنت از آن به كارگيري مي نمايند و به انواع مختلفي مي اقتدار آن را به شغل پيروزي. ممكن ميباشد يك قاب متني بي آلايش باشد يااينكه تمام پهنا برگه شما‌را بپوشاند. لايت جعبه ها مداقه متعددي دارا هستند البته نمي اقتدار مدام از آن ها بهره مند شد. درين نوشته ي علمي قصد داريم به معرفي Light Box، تاثيرگذاري آن، شايسته ترين مجال استعمال و كاربردهايش اشاره كنيم. با ما ياور باشيد.

طراحي سايت در مشهد

ahrefs

طراحي سايت


تصويب توصيه و مشورت كردن
لايت جعبه چيست؟ Light Box نوعي پاپ آپ ميباشد كه در هنگام ارائه و اكران تخفيف ها، ارشاد به يوزرها نو وارد، قانون ها كوكي و پيشنهادات مرتبط با محصول ها به يوزرها، در سايت ظواهر مي گردد. اين تكنيك شامل محتوايي ميباشد كه ميتواند در پوسته يك پاپ آپ اكران داده گردد و يا اين كه آن را به طور كل كاغذ اكران ميدهد. ما يحتاج به تذكر ميباشد كه در حالتي كه اين پاپ آپ ها بيش تر از حد و يا اين كه در حين نادرستي اكران داده شوند، سود معكوس داشته و براي مخاطب مزاحمت ساخت مي نمايند. در صورتيكه پاپ آپ ها براي بازديد كنندگان با ارزش باشند نرخ تبديل را به شدت ارتقا مي‌دهند.
آيا لايت جعبه تاثيرگذار ميباشد؟جواب اين پرسش با يقين آري ميباشد! به يكسري برهان پنجره پاپ آپ يا اين كه Light Box موءثر ميباشد. اوليه اينكه پنجره اي كه گشوده مي‌گردد منجر مي‌شود تمركز مخاطب صرفا بر روي محتواي به عبارتي پاپ آپ معطوف گردد چون بقيه محتواي تارنما نادر نوروفروغ و محو مي‌شود. يا اين كه حتي در شرايطي‌كه پاپ آپ به طور يك نوار هم باشد، سبب ساز جلب اعتنا مخاطب به به عبارتي سو ميگردد. همينطور بستن آن‌ها بسيار معمولي ميباشد كافي ميباشد مخاطب جايي از فارغ قاب پاپ آپ كليك نمايد تا Light Box بسته خواهد شد. در برخي مورد ها با جنبش دادن موس يك آرم ضربدر بر روي پنجره پاپ آپ ظواهر مي گردد كه مخاطب به راحتي مي‌تواند آن را ببندد. بنابراين فارغ از كمترين آزار و يا اين كه مزاحمت براي مخاطب مي اقتدار آن را ناديده گرفت. اين دلايل سبب ميگردد Light Box تاثيرگذاري متعددي داشته باشد.
لايت جعبه چه كاربردي داراست؟محتواي لايت جعبه مي بايست براي استفاده كننده جالب و باارزش باشد. هنگام پياده سازي آن مي بايست به اعتنا در ارتباط محتوايي كه قرار ميباشد به استفاده كننده منتقل نمايد، تصور كنيد. پاپ آپ هايي كه دربردارنده پيام نام نويسي در يك روزنامه، سفارش تخفيف يا اين كه بقيه داده ها پر ارزش به استفاده كننده باشند، آزار دهنده نيستند. ولي بياييد ببينيم لايت جعبه چه كاربردي داراست:
اعلام تخفيف ها:
در صورتيكه تخفيفي براي توليدها يا اين كه سرويس ها تارنما خويش داريد و مي‌خواهيد به طور محصور ارائه نماييد، Light Box شايسته ترين مورد ميباشد. با دقت به ترازو انعطاف پذيري وب سايت و سيستم شما، ميتوانيد از لايت جعبه را به كاربراني كه نو وارد مي‌باشند و يا اين كه بيشتر از ۳۰ ثانيه در اينترنت شما بوده اند اكران دهيد. و اذن دهيد در شكل گرايش از تخفيف هاي شما استعمال نمايند.
معرفي متاع تازه:
در‌حالتي كه فرآورده جديدي لانچ نموده ايد و مي‌خواهيد يوزرها به طبع آن را ببينند و استحضار يابند مي‌توانيد از light box به كارگيري نماييد. اين يك ترفند بسيار بهتر و كاربردي براي توليدها نو شماست. حتي براي جلب اعتنا بيشتر ميتوانيد به آن محدوديت مجال را نيز اضافه نمائيد تا مخاطب زودتر تصميم بگيرد ان مال را مشاهده نمايد.
راهنماي اطلاعاتي:
يك خط مش براي نماد دادن و معرفي تخصص شما و يا اين كه سازمان تان اين ميباشد كه راهنماي اطلاعاتي خويش را به استفاده كننده ارائه فرمائيد، از جمله يك اينفوگرافيك قشنگ و مفهومي از داده ها خويش در دست استفاده كننده قرار دهيد. براي علامت دادن اين راهنما مي‌توانيد از پاپ آپ به كار گيري نمائيد كه حتما مورد بسيار جذابي ميباشد. براي مثال فرض فرمائيد شما يك كمپاني طراحي وب ميباشيد، يك در وب سايت خويش يك راهنما با تيتر ۵ مرحله مهم پياده سازي يك تارنما برنده ساخت‌و‌ساز كرده و آن را با لايت جعبه به مخاطب نماد مي دهيد. هر توشه كه استفاده كننده كاغذ را رفرش نمايد مي‌تواند اين راهنما را ببيند.
سياست و خطي روال كوكي ها در وبسايت شما:
اكثر وبسايت هايي كه گشوده مي‌كنيد از شما مي‌خواهند كوكي هاي تارنما را قبول نماييد. عمل شما در تارنما در پوسته كوكي ذخيره مي‌شود تا در مراجعات آتي دسترسي بي آلايش تري به نصيب هايي كه علاقمند مي باشيد داشته باشيد، مثلا ادرس و راز عبور آدرس اينترنتي خويش را ذخيره مي‌كنيد تا در دفعات آجل كه وارد تارنما ميشويد نيازي به ورود دوباره داده ها نباشد. براي اعلام اين خطي سياق كوكي ها به مخاطب ميتوانيد از يك Light box به كارگيري فرمائيد تا استفاده كننده آنان را بپذيرد.
بازگرداندن استفاده كننده:
احتمالا براي شما هم پيش آمده ميباشد وقتي كه وارد يك تارنما مي‌شود و خيلي زود مي‌خواهيد آن وب سايت را بسته و بيرون گرديد، يك پنجره گشوده گرديده و از شما ميپرسد «چرا ميخواهيد تارنما را سوراخ نماييد». شما مي‌توانيد با به كارگيري از يك (Light box Pop Up) از مخاطب بخواهيد برهه زماني بيشتري در وب سايت شما بماند و يا اين كه با يك نظرسنجي بسيار كوتاه و مختصر استدلال او براي سوراخ تارنما را بپرسيد.
بعضي اوقات ممكن ميباشد استفاده كننده در زمان خريد از وب سايت شما پشيمان گرديده و درپي يافتن ارزش هاي ذيل خيس در وبسايت هاي ديگر باشد، در‌اين مواقع ميتوانيد با به كارگيري از يك Light Box تخفيف هايي را به مخاطب توصيه دهيد و او‌را به ادامه روند خريد تشويق فرماييد.
تذكر يك شغل:
بعضي وقت ها استفاده كننده وارد وب سايت شما ميگردد و در ان به كاوش مي‌پردازد ولي هيچ فعاليت خاصي اعمال نمي دهد يا اين كه ممكن ميباشد گردش در وب سايت سبب حواس پرتي اش گرديده باشد. با استعمال از يك لايت جعبه مي‌توانيد محتوا يا اين كه محصولي كه برايتان اساسي ميباشد را به استفاده كننده ياد آوري فرماييد. در واقع به مخاطب هشدار داده و دقت اش را به سوي يك شغل خاص در تارنما جلب ميكنيد. به عنوان مثال به كاربري كه در حالا پيمايش در تارنما شماست، با يك پاپ آپ تخفيف ها را سفارش دهيد تا وارد كاغذ توليدها گرديده و از تارنما شما خريد نمايد.
شايسته ترين مجال اكران لايت جعبه چه زماني ميباشد؟در صورتي قصد داريد از عنايت و تاثيرگذاري اين تكنيك فوق العاده غايت به كار گيري را ببريد، هيچ زمان در طي ورود استفاده كننده به وي Light Box را اكران دهيد! اين شغل سبب ساز مي‌گردد استفاده كننده جديد وارد سواي اعتنا به محتواي جعبه و درخواست شما، آن را ببندد و ناديده بگيرد. چون هنوز آشنايي صحت از شما و تارنما تان ندارد و نمي تواند براي خريد از شما تصميم بگيرد. خوب ميباشد چندين ثانيه بعداز ورود مخاطب، كه زمان نسبتا كافي براي پيمايش در وب سايت شمارا داشته ميباشد و آشنايي نسبي از شما و توليدها و سرويس ها وب سايت تان پيدا نموده است، به وي لايت جعبه را آرم دهيد. همينطور خوب ميباشد وقتي كه استفاده كننده در حالا ايفا يك كار ميباشد، پاپ اپي به وي نماد ندهيد. براي مثال درصورتي كه در هم اكنون لبريز كردن يك هيبت در تارنما شماست، به وي يك Light Box علامت ندهيد تا هم تمركزش را به هم نريزيد و هم بازدارنده ادامه فعاليتش نشويد.
مهم‌ترين نكات در پياده سازي يك لايت جعبه حرفه‌ايهمانند پياده سازي بقيه قسمت هاي يك وب سايت، پياده سازي Light Box نيز از اصول نخستين پياده سازي تاسي مي نمايد. در تعيين رنگ براي اين جعبه از رنگ هايي استعمال فرماييد كه سبب ساز جلب اعتنا مخاطب مي‌شود، براي مثال رنگ قرمز رنگ يا اين كه فونت و يا اين كه نوشته سپيد. فونتي كه گزينش مي‌كنيد بايستي بي آلايش، خوانا و درشت باشد تا به راحتي چشم گردد. پياده سازي اين پاپ آپ بايستي تا حد ممكن بي آلايش البته جالب باشد تا در به عبارتي نگاه اوليه استفاده كننده پيام شما‌را اخذ نمايد. از تصاوير بديهي و كيفيت عالي استعمال فرماييد و دكمه CTA اي كه تعيين نموده ايد بايستي يك متن بديهي و معلوم داشته باشد تا مخاطب را ترغيب نمايد به اعمال به عبارتي كاري كه مي‌خواهيد، به عنوان مثال «عضويت»، «نام نويسي» و ... .
نكته آخري
پاپ آپ ها كه لايت جعبه ها هم يكي‌از اشكال آن ميباشند و درين نوشته ي علمي از رايا پارس كاملا درباره ي آن كلام شد، مطلوب كل صفحه ها وب سايت وجود ندارد. بايستي به تعداد معدود و در صفحه ها مرتبط از آن‌ها به كارگيري نمائيد تا به مقصود گزينه نظرتان دست پيدا فرمائيد. در شرايطي كه Light Box را ماهر پياده سازي فرمائيد و تك تك نكات مهمي كه بيان شد را در آن رعايت نمائيد، اين پنجره خرد اثر شگرفي بر معيار نرخ تبديل تارنما شما خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.