پيشرفت در دنياي امروز موجب شل شدن ساخت يك وبسايت شدهاست. در واقع ساخت سايت اكنون امري راحت به حساب ميآيد ولي طراحي و ساخت يك وبسايت با تمامي بخشها و اطلاعات صحيح همچنان كاري طاقت فرسا و نيازمند مهارت بالا ميباشد. اينكه شما بدانيد يك سايت به چه صفحاتي نياز دارد؟ و يا براي موفقيت درخصوص seo چه اطلاعاتي بايستي درون سايت قرار داد؟ اصلا كار ساده اي نيست. بسياري از طراحان در ايجاد كرد وبسايتي با همه صفحه ها مورد نياز، مبتلا خطا مي گردند كه اين دستور مانع بسط آن مي گردد.
درين مقاله قصد داريم شمارا با صفحه هاي ضروري در وب سايت آشنا سازيم. هر وب سايت حرفه اي داراي 6 مدل ورقه ميباشد كه جزو صفحه ها ضروري آن به شمار ميايند. دراين نوشتهيعلمي استيناف مي كنيم حذف هركدام از صفحات چه مشكلاتي را براي شما تشكيل داد مي كند؟ و چرا وب سايت شما بايد داراي يك كدام از يا تعداد بيشتري از آنها باشد.
۱. سياست هاي حفظ حريم خصوصيصفحه سياست هاي حفظ حريم خصوصي اكثر اوقات مورد توجه كاربران قرار نمي گيرد و آنها براي پژوهش اين نصيب وقت صرف نميكنند. البته با اين اكنون اين قسمت جزو موردها اساسي در تارنما محسوب مي شوند. اما مي بايست دقت داشته باشيد كه كليه تارنما ها بهاين محتوا نياز ندارند اما درحالتي كه سايت آيتم نظرتان به هر دليلي اطلاعات كاربران از قبيل نام و آدرس ايميلشان را دريافت مي كند، بايد در فكر داشتن ورقه نگهداري حريم خصوصي باشيد. در نظر داشته باشيد اگر از كوكي ها براي پيگيري اخلاق مخاطب با برنامه اي مانند Google Analytics استفاده ميكنيد هم مي بايست اين بخش را در وب سايت خود بگنجانيد. ضمن اينكه در اين مواقع مايحتاج هست به قانون ها در ميان المللي و ملي درخصوص با به كار گيري از كوكي ها نيز توجه فرماييد.
۲. شرايط استعمالدر شرايطيكه وب سايت شما خدمات و يا محصولي را به كاربران عرضه مي كند بايستي كاغذ اي براي طريق عملكردتان در ارائه آن خدمت يا جنس در نظر بگيريد. تنظيم محتواي حالت استفاده (TOU) در چنين وب سايتهايي ضروري است. بعضا اين نصيب را با عنوان قوانين و ضوابط استفاده نيز ميشناسند. از نگاه قانوني زمانيكه شما حالت به كار گيري از خدمات و شيوه كوشش خود را به روشني براي مشتريان توضيح مي دهيد، TOU مي تواند از شما در هر شرايطي محافظت نمايد. بعضا از مواردي كه در اين برگه بايد ذكر نماييد مشمول چگونگي ساختار صورت حساب، هزينههاي تعويق در پرداخت و طرز ايفا آنان و هرگونه رفتاري كه ممكن هست سبب ساز به بسته شدن حساب مشتري شود، است.
مهمترين صفحات يك وبسايت چيست؟
در حالتيكه كه هنوز نمي دانيد سايت شما به كاغذ اي براي معرفي موقعيت به كار گيري نياز داراست يا نه، به نوع ارائه خدماتتان دقت فرمائيد. آيا در ازاي خدمات خود هزينه اي از كاربران دريافت مي كنيد؟ در حالتيكه پاسختون مثبت هست شما مطلقا به TOU نياز داريد.
۳. بازگويي اطلاعاتصفحات بازگويي و افشاي اطلاعات از منظر حقوقي و اخلاقي بسيار اساسي مي باشند. در شرايطي كه كه تارنما شما مخاطباني دارد كه به تخصص و مشاوره شما متكي بودن دارند، لازم هر مجال كه تعارض منافع ايجاد شد، آنهارا در جريان بگذاريد.
اگر كه نمي دانيد وب سايت شما به اين صفحه نياز دارد يا خير، مثال هايي كه به دنبال عنوان شده اند را استيناف كنيد تا به جواب درست برسيد.
- تارنما هايي كه در نرم افزار هاي بازاريابي وابسته شركت مي كنند، بايد يك شيت بازگويي اطلاعات داشته باشند.
- سايت هايي كه تبليغات موضوع اي همچون Google Adsense را اعمال مي نمايند، ما يحتاج مي باشد صفحه اي براي بازگويي اطلاعات اختصاص دهند.
- تارنما هايي كه به هر طريقي از كاربران هزينه دريافت مي كنند، به طبع بايد شيت بازگويي اطلاعات داشته باشند.
تا اينجا صفحاتي را معرفي نموديم كه داراي جنبه قانوني و حقوقي بودند. بهدنبال صفحاتي را مطالعه ميكنيم كه نياز كاربران را رفع نموده و آنها را از سردرگمي نجات ميدهد.
۴. سوالات متداولورقه سوالهاي متداول لازمه كسب و كارهايي هست كه در معرض سوال ها گوناگون قرار ميگيرند. اين گونه وب سايت ها مي بايست برخي از پرتكرارترين سوال هاي را به صورت دقيق تنظيم نموده و پاسخ هر كدام را جامع و كامل توضيح دهند. همچنين بهتر ميباشد در صورت وجود اطلاعات بيشتر دربارهي با سوال هاي، هنگام پاسخگويي كاربران را به صفحات مرتبط لينك و پيوند دهيد تا اطلاعات بيشتري در اين باره استخراج نمايند.
ورقه سوالات متداول كه با نام FAQ نيز شناخته مي شوند، مي توانند موثرترين نصيب در جلب نظر كاربران باشند. آنها سوال هاي اصلي را درين قسمت جستجو مي كنند و در شرايطي كه كه شما اطلاعات مفيدي در آن منتشر فرمائيد، قوي به جلب اعتماد و اعتقاد و باور مشتريانتان خواهيد بود.
صفحات ضروري در وب سايت كدامند؟
۵. نظرها مثبت مشتريان راضيوبسايت هايي از قبيل عرضه كنندگان مال و يا خدمت، وب سايت هاي معرفي نمونه كار و همينطور فعالان در عرصه كسب و كار الكترونيك براي مثال مهمترين گروه هايي هستند كه به كاغذ براي ديدگاه ها مثبت مشتريانشان نياز دارند. همانگونه كه مي دانيد بازاريابي دهان به دهان از قبل تا به امروز موثرترين طريق براي جذب مشتريان جديد هر كسب و كاري ميباشد. از اين رو كاربران و مشتريان فعلي شما تاثيرگذارترين تبليغ كنندگان شما خواهند بود. از اين رو ما يحتاج مي باشد با آنها ارتباط نه برقرار فرماييد و خدماتتان را به بهترين نحو ارائه فرماييد. در اغلب مورد ها وجود نظرها مشتريان در برگه اساسي بسيار خوب است؛ اما ايجاد يك صفحه جداگانه براي نظرها مشتريان راضي احتمالاً قيمت بازرسي بيشتري خواهد داشت.
از اين رو توصيه ميكنيم هر چه سريعتر نسبت به ساختوساز ورقه با محتواي نظر ها مثبت مشتريانتان اقدام نماييد.
۶. جزئيات خدماتبرخي سايت ها خدمات متعددي ارائه ميدهند كه ممكن مي باشد اين خدمات با يكديگر مختلف بوده و يا اينكه پكيج هاي مختلفي از يك سرويس واحد باشد. اين وب سايت ها نياز دارا هستند در صفحات مستقل به معرفي دقيق خدمات خود بپردازند و جزئيات روشني از آن را در اختيار كاربران قرار دهند. به اين شيوه كاربر جنس يا خدمت شمارا شناخته و آن را نيازسنجي مي كند. هر جداول مقايسه خدمات مي تواند كمك شاياني به معرفي سرويس هاي شما نمايد البته ارائه توضيحات اختصاصي و دقيق تاثيري شگفت انگيز در جلب لحاظ مشتريان خواهد داشت.
از اين رو بهتر مي باشد در بخشي مهم جدولي كلي از تك تك سرويس هاي خود ارائه دهيد و نكات اصلي فروش دستيابي و كارتان را مطرح كنيد. آن گاه كاربران را به صفحات جزئيات خدمات مختص به هر فرآورده هدايت نموده و ويژگي هاي دقيق هر سرويس را به طور بدون نقص در آن معرفي كنيد تا مشتريان هدف قبل از تصميم گيري بتوانند نكته هاي اساسي مرتبط با خدمات شما را بازرسي كنند.
صحبت پايانيممكن ميباشد تصور كنيد ايجاد اين صفحه ها وقت گير هستند و از ايجاد آنان صرف لحاظ نمائيد ولي بهتر پيش از اين عمل بدانيد افزودن صفحات مناسب به سايت موجب تشكيل داد محتوايي جامع و بي نقص از حيث حقوقي و كاربردي گشته و تاثير فراواني در ارتقاء كاربران شما خواهد داشت. علاوه بر اينكه بسياري از كارهاي تكراري نظير پاسخ دهي به سوال هاي مختلف در زمينه ي با شيوه خريد جنس، ويژگي هاي آن و يا حالت استفاده از خدماتتان حذف خواهند شد. بنابراين با يكبار صرف مجال، كار كشته به حصول مجال بيشتر در آجل خواهيد بود.