المان هايي كه گزينش رنگ مطلوب براي آن ها التفات طراحي سايت بيشتري داراست مشتمل بر : دكمه ها، عنا وين، لينك و پيوند ها، منو، دورنما و… ميباشد گزينش رنگ مطلوب مي تواند يك برگه را خانا خيس كن و تجارب كاربري يا اين كه ux را هم ارتقا ببخشد، به اين ترتيب براحتي ميتواند فروش وبسايت را ذيل اثر قراردهد به همين انگيزه رنگ يك كدام از قدرتمندترين ابزارهاي ساخت وب سايت ميباشد و علم روانشناسي رنگ در ساخت وب سايت هم بسيار اصلي ميباشد
رنگها بر روي موادسازنده مختلفي در اينترنتوب سايت تأثير ميگذارند: موضوع، منو، دكمهها، عنا وين، متن، ارتباطات و تصاوير. رنگها يك ورقه اينترنت را قابل تلاوت مينمايند ، فروش را پايين فشار قرار ميدهند و مي توانند در اولين پيمايش در آشنايي مارك تأثير داشته باشند. به همين عامل ، رنگ ابزاري كاركشته براي ساخت سايت ميباشد. و فهميدن روانشناسي رنگ در طراحي وب بسيار اساسي ميباشد. درپي يك سري رنگ اساسي و اصلي را بهمراه حسي كه به استفاده كننده القا ميكند را گزينه پژوهش قرار مي دهيم.
سبزرنگ سبز نماد دهنده اقتدار، باروري، طبيعت و شانس هست. اين رنگ اثري متانتقسمت بر روي شما ميگذارد كه در حصولوكارهايي مانند دور و بر زيست، دانش، جهانگردي، منابع انساني و … به كارگيري ميگردد.
آبيرنگرنگ آبيرنگ، رنگي آهسته و امن ميباشد. اين رنگ علامتدهنده متكي بودن، دوستي و متانت مي باشد. از اين رنگ در خزانهها به كار گيري مي گردد. برندهايي مانند رخبوك، توييتر و دل نيز از آن به كارگيري مينمايند.
قرمزرنگرنگ قرمز رنگ نماددهنده هيجانات، انرژي و احساسات شديد و خطر ميباشد. اين رنگ معمولا براي ساخت و ساز فوريت در مبادرت به خريد و ساختوساز هيجان به كارگيري ميشود. معمولا اين رنگ در رستورانها براي خوراك، مد و فشن، سرگرمي و خدمتهاي اضطراري عالي ميباشد. از برندهاي معروفي كه از اين رنگ به كارگيري مينمايند ميقدرت به كوكاكولا، KMART ,H&M اشاره نمود.
نارنجي رنگرنگ نارنجي رنگ علامتدهنده صميميت، حركت و شوق ميباشد. براي طراحي وبهاي تجارتي، خودرو، تكنولوژي، سرگرمي و … مطلوب ميباشد. مغازه آمازون در پباده سازي لوگوي خويش از اين رنگ به كار گيري مينمايد.
رنگ زردزرد رنگ آرمدهنده نيروي جواني، شادابي و خوشبيني ميباشد. عموما براي جلب رضايت مشتري به كارگيري مي گردد. در طراحي وب سايت، توجه داشته باشيد كه زياد از آن استعمال نكنيد، چون سبب خستگي ديده ميگردد. برندهايي كه از اين رنگ استعمال مينمايند مك دونالد، Hertz , national geographic
اكنون كه با روانشناسي رنگ در ساخت وب سايت آشنا شديد بريم دو منبع بهتر براي گزينش رنگ معرفي كنيم…
سه شنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۱ ۱۳:۰۲ ۱۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است